ניהול מוניטין ברשת

ניהול מוניטין באינטרנט – שמירה על תדמית חיובית

כיום כשרוצים לחפש מידע על אדם או עסק מחפשים את השם שלו בגוגל. אם מופיע לגולש מידע שלילי הוא ידלג הלאה ולא ייצור איתכם קשר בכלל. כך שאם יש לכם מוניטין שלילי באינטרנט אז אתם או העסק שלכם ינזקו. מוניטין שלילי הוא  כל דבר שלילי שנכתב על אדם או עסק והוא

יכול להיות מכמה סיבות:

  • בקורת לגיטימית על העסק כמו בקורת על ארוחה לא טעימה במסעדה או שרות לא טוב שניתן
  • פרסום כתבה שלילית על העסק באחד מאתרי החדשות או הבלוגים ברשת
  • פרסום שלילי בבלוג על העסק
  • פרסום על תביעה נגד העסק באתרים של פסקי דין
  • מתחרה שמפרסם בצורה אנונימית מידע שלילית על העסק או מקדם תכנים שליליים שפורסמו על העסק.

לפעמים הפרסום יכול להיות גם בגלל מישהו אחר באותו שם שיש עליו דברים שליליים ויש לזה את אותה ההשפעה כי גולשים לא מבדילים בן האנשים. הנזק שנגרם לעסק לא נראה תמיד בעיניים אבל במקרה שפתאום יש פרסום שלילי הפניות יכולות לרדת בעשרות אחוזים.

איך בודקים שיש פרסום שלילי באינטרנט?

קודם כל צריך לעבור למצב של "גלישה בסתר" בדפדפן כדי לבדוק אובייקטיבית איך נראה החיפוש אצל כל הגולשים. מחפשים את השם של העסק או האדם ורואים תוצאות. אם רואים תוצאות לא מחמיאות אז גם שאר הגולשים רואים את זה וזה פוגע במוניטין. מספיק שהפרסום יהיה רק בכותרת ולא בתוכן הפרסום.

חשוב מאוד לא ללחוץ על הפרסום כי אז הוא עולה בדירוג.

מה עושים במקרה של פרסומים שליליים ברשת?

בודקים את הכמות של הפרסומים השליליים והחיוביים ואז מנסים לקדם פרסומים חיוביים על מנת לדחוק את הפרסומים השליליים קודם כל לדף השני שמעטים מגיעים אליו ואחרי זה עוד למטה. הקידום צריך להעשות על ידי מומחה קידום אתרים שבקיא בתחום של ניהול מוניטין ברשת.

דוגמאות למקרים של אזכורים שליליים שפגעו בעסקים

  • בית קפה שקיבל בקורת שלילית על האוכל באתר של דרוג מסעדות. מאז התחלף הטבח ושופר האוכל אבל הבקורת נשארה באינטרנט
  • מאמנת עסקית שמישהו עם אותו שם כמו שלה (שם נדיר יחסית) עשתה תאונת דרכים וכשחיפשו את השם עלה פרסום של "מדינת ישראל נגד XXX "
  • מדריך טיולים שמתוך הדרכה של אלפי אנשים קיבל בקורת שלילית ממטייל בודד על חוייה שלילית בטיול שלא הייתה באשמתו
  • עסק שמוכר ציוד למטבח שנציגת השרות שלו ענתה לא יפה ולא לפי הנהלים ללקוח. הנציגה פוטרה מייד אבל הפרסום השלילי נשאר
  • איש פרסום שיש אדם אחר עם אותו שם שנתפס בגניבה, המקרה פורסם כמה פעמים בכמה אתרים
  • מרפאה שהיה בה מקרה רשלנות לפני כמה שנים קודם וממשיכה לקבל פרסום שלילי למרות שהנוגעים בדבר אינם שם
  • סוכן ביטוח שעשה תאונה קלה ופורסם פסק דין נגדו של חברת הביטוח של הרכב הנפגע. הדבר לא קשור לעסוקו בבטוח.
  • עובד שתבע את מקום עבודתו וזכה בתביעה לא הצליח למצוא עבודה בגלל הפרסום השלילי
  • רופא שנתבע לפני 20 שנים על פעולה שביצע.יצא במשפט שהוא פעל בסדר גמור והוא זכאי אבל פסק הדין נשאר ואנשים נמנעים מלבוא אליו

האם ניהול מוניטין ברשת הוא משהו לגיטימי?

כן הוא לגיטימי ולא בניגוד לחוק או למוסר.

העבודה לא תעשה לכל לקוח (במקרים פליליים).

אם קרה לכם ליקוי בעסק והוא תוקן אז לא מגיע לכם לסבול הרבה שנים אחרי.

אם מישהו עם שם זהה לשלכם עשה משהו לא טוב אתם לא צריכים לסבול מזה.

אנשים חושבים שאם יש תביעה משפטית נגדכם אז כנראה שלא כדאי לעשות איתכם עסקים, הם לא יכנסו לראות על מה מדובר ולפעמים זו רק עבירת תנועה.

הרבה משתמשים בביטוי מחיקת פרסום שלילי מגוגל.

זה משהו שקשה לעשות כי למעשה הפרסום מופיע בכל מיני אתרים שלא בשליטה שלנו כמו למשל אתרים של פסקי דין או אתר של משרד הבריאות שיש בו תלונות נגד רופאים (גם אם הן לא מוצדקות).

יש מקרים של אתרים (במיוחד אתרים של פסקי דין) שדורשים כסף לצורך הורדת הפרסום השלילי.

במקרים כאלה אפשר לנסות לבקש מגוגל להסיר את הפרסום דרך פניה מפה.

https://support.google.com/websearch/answer/9172218?hl=iw&ref_topic=9173608

בפועל מה שעושים זה קידום אורגני בגוגל של תכנים חיוביים ברשת ככה שהתוכן השלילי נדחק למורד החיפוש עד שהוא יוצא מדף ראשון ואז אפשר להמשיך ולהוציא אותו גם מדף שני לשלישי.

שיטות לדחיקת אזכור שלילי ברשת

יש כמה טכניקות לדחיקת אזכור שלילי ברשת

  • קניית כתבות עם פרסומים חיוביים באתרים חזקים עם שם האדם הנפגע או המותג או העסק
  • פתיחת אתרים נוספים עם השם והכנסת תוכן אליהם
  • אזכורים בכל הרשתות החברתיות כמו פייסבוק, לינקדין, טיקטוק, אינסטגרם ועוד
  • בניית קישורים לאתרים שיש בהם כבר אזכור חיובי לשם או למותג

המחיר של הורדת איזכורים שליליים הוא מחיר גבוה כי הוא מצריך הרבה עבודה ממקדם האתר.

זה מתחיל בכמה אלפי שקלים ומטפס למעלה.

זה תלוי בקושי של הקידום ובעלויות של הקמת אתרים נוספים אם צריך.

אם אתם בעלי עסקים או אפילו אנשים פרטים כדאי שתחשבו על ניהול מוניטין ברשת  – זה יכול לשנות הרבה!

רונן וינשטוק
רונן וינשטוק

רונן וינשטוק עוסק בביצוע קידום אתרים אורגני SEO. יועץ לעסקים וחברות בבנית אתרים ובקידום עם ניסיון רב והצלחה בקידום ענפים שונים.

צרו איתי קשר

למידע ומאמרים נוספים

אופטימיזציה לאתר

אחר מהשירותים שאני מספק הוא דו"ח אופטימיזציה לאתר. למה צריך דו"ח אופטימיזציה לאתר? אתר שמקודם חזק על ידי קידום אתרים אורגני יביא עוד גולשים ועוד

קידום אתרים אורגני

קידום אורגני בגוגל SEO – מה זה הרבה שומעים את המונח SEO וזה ראשי תיבות של search engine optimization. בתרגום חופשי זאת התאמה של האתר